2012. április 23., hétfő

Initiation

Amikor utolsó éves voltam a gimnáziumban akkor kezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy ki akarom próbálni a jógát. Igazából fogalmam sem volt hogy pontosan mit is takar, de valahogyan sejtettem, éreztem, hogy jó lesz ez nekem. Aztán sokáig nem sikerült szimpatikus helyet és oktatót találnom egészen addig, amíg fel nem vettek az egyetemre. De nem akarok ennyire előre szaladni a történetben, mivel ennek a bejegyzésnek egy könyv adta az ötletét, ami még akkor talált rám amikor a felvételire készültem. Egy nagyon kedves hölgy ajánlotta nekem, akinek a mai napig hálás vagyok sok mindenért. Ez a könyv Elisabeth Haich: Beavatás című két kötetes életrajzi ihletésű regénye.


Olvasás közben több dologra is eszméltem, az egyik ilyen, hogy az író nő magyar származású, a másik, hogy itthon ő alapította az 1930-as években az első jóga iskolát Budapesten. Hoppá gondoltam, jó könyvbe nyúltam bele. A társa ebben S. Yesudian volt, aki foglalkozik jógával annak biztos nem ismeretlen a név, ő írta például a Sport és jóga című könyvet és a Jóga áldásos ereje című művet is többek között. Én ekkor találkoztam először az ő nevével, de később mikor én is oktatóképzésre jártam többször felmerült e név.
Ez a könyv és 'véletlen' hozzám találása még jobban sarkallt arra, hogy régi vágyamat végre megvalósítsam. És ekkor jött szembe az első évfolyamban egy olyan lehetőség, hogy két félév valamilyen sport foglalkozást kellett választani, ott kacsintott a jóga rám a lista alján. Megérte várni és kivárni a megfelelő oktatót, aki azóta az általunk létrehozott Jógaközpontban is tanít.
A Beavatás című könyvet pedig csak ajánlani tudom mindenkinek aki keresi a helyét, az útját, vagy csak egy izgalmas regényre vágyik. Nekem rengeteget adott, sok olyan rész volt benne amit egymás után többször is elolvastam vissza-vissza lapozva. Azóta már elolvastam vagy kétszer, és most tervezem ismét tanulmányozni, mert minden olvasásánál találok olyan részt, ami ad valami pluszt, vagy ami felett előző alkalmakkor elsiklott a figyelmem.
Az előszóból egy részlet, amit Yesudian írt:
Nem akarom, hogy azon az úton kövess engem, amelyen én haladok a célom felé. Járd a saját utadat, kövesd az általad meghatározott irányt, amely belső késztetéseidnek leginkább megfelel. Ne fogadj el semmilyen állítást csak azért, mert tőlem származik. Ha százszorosan igaz is, mégsem a te igazságod, nem a te tapasztalatod, így nem is fogsz vele azonosulni. Az igazságot valósítsd meg, és akkor magadévá fogod tenni az igazságot. Az igazat megvalósítók életpályáját tekintsd csupán bizonyítéknak arra, hogy a cél elérhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése